foto bos kompas

Welkom op pdghealthservices.nl

Inspiratie

"Ik zie door de bomen de zorg niet meer!"

9/30/2021 12:00:00 AM

Ondanks dat het Nederlandse zorgstelsel zo is ingericht dat we allemaal toegang hebben tot zorg, komt het nog wel eens voor dat mensen door de bomen de zorg niet meer zien. En dat is helemaal niet vreemd, gezien de complexe wijze waarop het zorglandschap is opgebouwd. De route is niet altijd even helder uitgestippeld, waardoor duidelijke sturing ontbreekt. Het gevolg hiervan kan zijn dat uw medewerkers verdwalen op hun weg naar de benodigde zorg, niet in aanraking komen met de mogelijkheden die er voor hen zijn, onnodig lang in de spreekwoordelijke wachtkamer blijven zitten en van het kastje naar de muur worden gestuurd.

Waarom een zorgcoach?

Als een medewerker een zorgtraject doorloopt, kan dat zowel fysiek als mentaal veel van de medewerker vragen. Een vervelende situatie die het herstel van uw medewerker niet bevordert of, in sommige gevallen, zelfs kan vertragen. Begeleiding en ondersteuning vanuit de sociale omgeving maar zeker ook vanuit de werkgever, waarbij de medewerker het gevoel krijgt dat hij/zij er niet alleen voor staat, zorgt voor rust. Uiteindelijk heeft dit een positieve invloed op de situatie van de medewerker, wat resulteert tot bespoediging van het traject.

Het plezierige voor de medewerker is dat iemand hem of haar wegwijs kan maken binnen het zorglandschap. Iemand die weet wat er mogelijk is en weet waar de juiste informatie te achterhalen is. Vanuit een betrokken werkgeverschap bestaat de mogelijkheid om de medewerker een zorgcoach van PDG Health Services aan te bieden. Waarbij zowel de medewerker als de werkgever gebaat zijn.

Wat doet een zorgcoach?

Met instemming van de medewerker neemt de zorgcoach van PDG Health Services contact op met de medewerker. De zorgcoach maakt een inventarisatie van de situatie waar de medewerker zich in bevindt en luistert naar zijn of haar verhaal. Vervolgens gaat de zorgcoach aan de slag om zo snel als mogelijk de noodzakelijke informatie inzichtelijk te krijgen en het plan van aanpak voor en met de medewerker op te stellen en uit te voeren. Met het doel om duidelijkheid, rust en perspectief te creëren voor zowel medewerker als werkgever.

Nadat de zorgcoach in kaart heeft gebracht hoe het huidige zorgtraject er uit ziet, wordt er actie ondernomen richting mogelijkheden en oplossingen om zo snel mogelijk passende zorg aangeboden te krijgen. Zo wordt er contact opgenomen met de huidige behandelend specialisten en zorginstanties en/of er wordt gezocht naar behandelmogelijkheden elders. Hierbij wordt er steeds gekeken of de medewerker zo snel mogelijk de adequate en kwalitatieve zorg ontvangt.
Daarnaast zijn de wegen voor een zorgcoach soms net wat toegankelijker dan voor de medewerker zelf.

Meer informatie

Wilt u weten wat een zorgcoach voor uw medewerker kan betekenen of wilt u direct een zorgcoach inzetten? Neem dan snel een kijkje op onze website en neem contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.

 

Laatste nieuws