Als werkgever bent u gebaat bij gezonde en vitale medewerkers. Dit draagt bij aan de continuïteit en gezondheid van de organisatie. Het aanbieden van een PMO (Preventief Medisch Onderzoek) aan de medewerkers biedt de mogelijkheid om voor zowel de medewerker als de organisatie risico’s in kaart te brengen en passende middelen in te zetten ter bevordering van de vitaliteit. Bij de realisatie en uitvoering van deze verplichting komt er het een en ander kijken. PDG Health Services ondersteunt uw organisatie graag bij het inregelen van het PMO.
PMO en uw organisatie
PDG Health Services adviseert hoe u het PMO inhoudelijk kan vormgeven, zodat deze goed aansluit bij uw organisatie. Daarbij kijken we bijvoorbeeld naar de verschillende functies en werkzaamheden binnen uw organisatie. Zodat er een optimaal resultaat behaald kan worden met de uitkomsten van het PMO voor zowel de medewerker als werkgever.
Praktische zaken
Bij het inregelen van het PMO komen ook praktische zaken kijken, zoals:
- het inplannen van afspraken voor de medewerkers die graag deelnemen aan het PMO;
- het voorzien in de benodigde onderzoeksapparatuur en materialen;
- en er is uiteraard een geschikte locatie nodig.
Voor het inplannen van de afspraken werken wij met een afsprakensite die wij speciaal voor uw organisatie inrichten, de apparatuur en materialen verzorgen wij.
PDG Health Services heeft een aantal eigen vestigingen verspreid door het land, waar uw medewerkers van harte welkom zijn. Wanneer er voldoende deelnemers zijn voor een dagvullend programma komt de verpleegkundige ook naar uw locatie. Wel zo makkelijk voor uw medewerkers en het scheelt (reis)tijd. Bij een opkomst met meer dan 30 deelnemers wordt er een anonieme groepsrapportage opgesteld, bestaande uit een analyse van de resultaten, daaruit voortkomende conclusies en bijpassende adviezen.
Wanneer de verpleegkundige van PDG Health Services naar uw locatie komt, vragen wij om een geschikte ruimte voor de verpleegkundige beschikbaar te stellen waar de PMO’s kunnen plaatsvinden.
Faciliteiten
PDG Health Services vindt het belangrijk om een prettige omgeving te creëren voor de medewerker, zodat deze zich op zijn/haar gemak voelt tijdens de onderzoeken. Daarbij heeft de verpleegkundige een aantal aanvullende zaken nodig. Een geschikte ruimte voldoet aan de volgende faciliteiten:
- Het moet een afgesloten ruimte zijn waarin de privacy gewaarborgd kan worden;
- De ruimte moet geluidsdicht zijn zodat er buiten de ruimte niet gehoord kan worden wat er in de ruimte besproken wordt;
- De ruimte moet geventileerd kunnen worden, wenselijk is er een raam aanwezig dat open kan;
- Gemeubileerd met minimaal twee tafels, twee stoelen en raambekleding tegen eventuele inkijk;
- Er moeten minimaal twee stopcontacten aanwezig zijn;
- Bij voorkeur in de buurt van een toilet of keuken (i.v.m. wastafel);
- Wachtruimte nabij de onderzoeksruimte;
- Mogelijkheid om op een WIFI-verbinding in te loggen;
- Vast contactpersoon / aanspreekpunt op de locatie tijdens de onderzoeken.
Indien er een visusmeting gedaan wordt:
- Voor een visustest moet de ruimte minimaal zes meter lang of breed zijn;
- De ruimte moet goed verlicht zijn. Het omgevingslicht is minimaal 200 LUX;
Indien er een audiometing gedaan wordt:
- Het omgevingsgeluid is laag, wenselijk onder de 35 dB. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan denken we graag mee met een alternatief.
Meer weten?
Wij begrijpen dat u een partner wilt die u zoveel mogelijk ontzorgt. Wilt u meer weten over het PMO? Ga dan snel naar onze website en neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of een offerte.